De vereniging

Crescendo

Onze muziekvereniging, Crescendo Grolloo is opgericht op 26 januari 1924, en brengt vanaf die tijd muzikale klanken in het dorp. Crescendo is een fanfare die middenin het dorp staat. Als er iets te doen is in het dorp dan is Crescendo er ook. De ene keer in het chique, de andere keer in onze casual outfit. Beide gevallen hebben een ding gemeen: goede muziek, goede sfeer en volledige inzet.

Wanneer u kunt komen spelen?

Crescendo is er voor de muzikale ontspanning en voor de gezelligheid. De woensdagavond is de vaste repetitieavond. Mocht u interesse hebben om een instrument te leren bespelen, of als u dit al kunt, weer te bespelen, kom dan eens langs op een woensdagavond in het Markehuis. U bent van harte welkom. In ieder geval zult u Crescendo in het dorp wel eens tegenkomen.

Sponsors

Muziekvereniging Crescendo Grolloo is een vereniging die afhankelijk is van donateurs, giften en sponsoren. Crescendo wordt gesponsord door verschillende bedrijven, lokaal en landelijk. Rabobank draagt altijd een mooi bedrag bij en lokale bedrijven sponsoren ons met diensten die zij aan kunnen bieden of ze kopen een muziekstuk en worden dan vermeld wanneer wij dit stuk spelen.

Wilt u ook een stuk sponsoren? Of uw diensten aanbieden? Neem dan contact op met onze secretaris voor de mogelijkheden. Wij zijn u dan ook erg dankbaar voor de mogelijkheid die u ons gunt om door te kunnen gaan!

Wat doen wij met de verkregen gelden?

Crescendo moet net als ieder ander zijn bezittingen afschrijven. Dat wil zeggen bij een muziekvereniging: de kleding, instrumenten en materialen. Crescendo investeert ook in de eigen opleidingen. Op dit moment worden er leerlingen van allerlei leeftijden opgeleid door de door ons ingehuurde gekwalificeerde leraren op blokfluit, saxofoon, slagwerk en alle koperinstrumenten. Om onze vereniging levend te houden is dit de grootste investering die we dan ook moeten blijven doen. Op dit moment is door de 20 jaar die we al bezig zijn met lessen aanbieden het aantal leden van het A-orkest gestegen tot zo’n 40 spelende leden met een gemiddelde leeftijd van 26 jaar!

Snel contact?

e-mail: secretaris@crescendogrolloo.nl